Descripción: Descripción: E:\DANIEL\Web\Portalin\images\Portada PL_13.jpg

 

 

  Porta Linguarum , issue 13, January 2010

 

Index

Introducción

 

Articles

 

Vocabulary Gender Patterns in EFL Compositions: a Cross Sectional and Longitudinal Study,  JULIETA OJEDA ALBA AND ROSA MARÍA JIMÉNEZ CATALÁN

Applying Genre Theory to Improve Exposition-Type Essay Writing,  MARÍA MARTÍNEZ LIROLA and MARÍA TABUENCA CUEVAS

Blended Learning and the European Higher Education Area: The Use of WebQuests,  SONIA BAELO

Zur Rolle der literarischen Lesestrategien bei Lehramtstudierenden. Eine Fallstudie am Beispiel slowenischer Germanistikstudentinnen und -studenten Sasa Jazbec,  SASA JAZBEC

How to Teach Spanish as a Second Language Based on a Textual Progression Method,  CRISTINA DEL MORAL BARRIGÜETE

Implementation of an Innovation in Education Project in the Degree of English Studies at the University of Valencia,  BEGOÑA CLAVEL ARROITIA AND MA GORETTI ZARAGOZA NINET

The Effectiveness of Using English as the Sole Medium of Instruction in English Classes: Student Responses and Improved English Proficiency, RUTH M H. WONG

Juan Steffan y su instrucción o tratado para la enseñanza de la pronunciación del inglés,  JAVIER VLLLORIA

Learning Languages in Study Abroad and at Home Contexts: A Critical Review of Comparative Studies,  SONIA LÓPEZ SERRANO

Teaching International Students in English. A Matter of Culture,  JANE MATTISSON

Retroalimentación negativa mediante reformulaciones correctivas: Impacto en el desarrollo de la distinción modal en español como segunda lengua, IRENE ALONSO APARICIO

Aprendizaje/enseñanza del ritmo inglés en la Educación Primaria y Secundaria,  FRANCISCO GUTIERREZ DIEZ

 

Recesiones/Book reviews

 

L'enseignement aux enfants en classe de langue,  Helene Vanthier (2009). Maison d’Edition CLE International, by  BRIGITTE URBANO MARCHI

Claves para una enseñanza artístico-creativa: la dramatización,  Amando López Valero, Isabel Jerez Martinez y Eduardo Encabo (2009).  Barcelona: Octaedro, por CATALINA GONZÁLEZ LAS

Perfil competencial en idiomas e interculturalidad de los egresados universitarios en el desempeño de sus profesiones,   José Manuel Vez, Carmen Guillén y Manuel González Piñeiro (2009).  Santiago de Compostela: ICE, por DANIEL MADRID

Historia de las ideas lingüísticas. Gramáticos de la España Meridional, Antonio Martínez González (ed.) (2009). Berna: Peter Lang, por BELÉN MARTINEZ RODRÍGUEZ